Unable to activate Face ID on this iPhone – възможните причини за проблем с Face ID грешката

Както повечето от вас знаят, Apple започна производството на устройства без Home Бутон, който беше добре познат при по-старите версии на смартфоните и таблетите си. Хоум бутонът беше заменен от нова технология, наречена Face ID (лицево разпознаване). Иновативният метод за отключване се харесва на голяма част от потребителите си, но съществуват случаи, при които Face ID-то на вашият iPhone X, XS, XS Max или XR спира да функционира, като при стартиране, на телефона излиза грешка “Unable to activate Face ID on this iPhone”.

Какво представлява Face ID технологията?

Сравнително новата технология използва набор от различни датчици и модули, чрез които функционира – proximity sensor(светлинен датчик), който мери осветеността, flood illuminator осветява с инфрачервена светлина лицето ви, която позволява лицевото разпознаване да се извършва дори и при намалена осветеност. След това идва ред на Dot Projector, който изпраща 30 000 точки до лицето ви. С помощта на двете предни камери (инфрачервена и стандартна) изображението на лицето ви се заснема и обработва. Този макар и дълъг цикъл трае милисекунди и го прави изключително бърз.

Unable to activate Face ID on this iPhone – възможните причини или как се поправя ?

Съобщението носи ясно и кратко послание: Face ID не може да бъде стартиран, поради някакъв проблем. Но как да разберем къде точно е проблема? На първо място трябва да си отговорим на няколко въпроса. Изпускан ли е телефона и ако да, след изпускането ли е настъпил проблема? Сменян ли е дисплея на устройството? Мокрен ли е някога въпросният iPhone?

Софтуерен проблем с Face ID:

В случай, че отговора на всички въпроси по-горе е „Не”, можете да ресетнете (нулирате) Face ID, като го направите през Settings > Face ID & Passcode и натиснете Reset Face ID. Ако това не помогне, можете да опитате да нулирате всички настройки през Settings>General>Reset>Erase All Content and Settings. Не забравяйте, че Erase All Content and Settings командата ще изтрие всичко на телефона ви-снимки,контакти,приложения и т.н.

 

Хардуерен проблем с Face ID:

В случай, че проблема не е свързан със софтуера на устройството, то най-вероятно е вследствие на повреда в някой от датчиците или модулите на Face ID. Можете да направите няколко теста, с които да локализирате проблема, тъй като както вече споменахме Face ID използва няколко датчика и модула, чрез които да функционира правилно.

  1. Ако Face ID е спряло да работи след изпускане/удар:
    – Уверете се, че горната част на стъклото на екрана е здрава. При наличието на пукнатини, Face ID може да изпитва проблем със заснемането на лицето ви.
    – Тествайте предните камери чрез приложението “Camera”, ако работи, значи Лазерната камера и стандартната функционират. Ако не сте в състояните да направите снимка, значи някоя от камерите има проблем. Модула с предните камери е съставен от Лазерната камера, стандартната камера, както и DOT Projector-a. Ако планирате да смените този модул, имайте предвид, че след смяната му дори и с оригинален модул от друг телефон, Face ID отново няма да работи, тъй като DOT Projector-a е програмиран за работа само и единствено с устройството, на което е монтиран първоначално. В нашият сервиз извършваме смяна на отделните компоненти на този модул, т.е. можем да заменим само лазерната или стандартната камера, като по този начин запазваме оригиналният ви DOT Projector с цел правилното функциониране на Face ID.
    – Ако сте стартирали приложението “Camera” и успявате да заснемете видео и изображение с предните камери, проблема е възможно да е в самия DOT Projector или в лентовия кабел, на който са разположени Ambient Light сензора и Proximity сензора. Можете да тествате Proximity сензора, като при неактивен екран поставите палец в хоризонтално положение, който да закрива всички предни камери. След като сте поставили палеца си, натиснете power бутона, за да светне екрана, преместете палеца от закритата зона и вижте дали яркостта на екрана ще се вдигне автоматично. Ако яркостта не се вдигне, то вашият proximity (светлинен) сензор не работи. Имайте предвид, че ако планирате смяна на лентовия кабел с друг, то отново Face ID няма да функционира, тъй като сензора отново е програмиран за работа само с едно устройство. Сервизът ни може да извърши „трансплантация” на вашият сензор на нов лентов кабел с цел правилното функциониране на Face ID.
  2. Ако сте сменяли стъкло/дисплей (екран):
    -Ако вашият iPhone е претърпял злополука и дисплея/екрана или стъклото са сменяни, но Face ID е работило след извършената смяна и впоследствие е спряло е твърде вероятно да има прах, която да пречи на нормалното функциониране. За целта е необходимо разглабяне, внимателно почистване на всички сензори и камери и предотвратяване на влизането отново на прах, което може да бъде извършено в нашият сервиз.
    -Ако Face ID е спряло да работи веднага след смяна на дисплей, причините може да са повреден компонент от системата Face ID, скъсан лентов кабел, или дисплей/стъкло с ниско качество.

В нашият сервиз се извършват диагностика и поправки на всички поколения iPhone с Face ID технология (iPhone X, XS, XS Max, XR), при нужда от ремонт, можете да се свържете с нас. Поправяме успешно висок процент от устройствата на максимално добра цена.

Проблеми с Face ID на iPhone и възможните решения
5 (100%) 1 вот(a)